Donošenjem novog Zakona o trgovini omogućeno je odvijanje elektronske trgovine u skladu sa savremenim svetskim standardima. Zakon kao poslovne modele prepoznaje dropshipping, online prodavnice i cene u stranim valutama.
Elektronska trgovina se po novom zakonu definiše kao poseban oblik trgovine putem koje se proizvodi plasiraju ne samo na domaćem, već i na svetskom tržištu.
Novi zakon otklanja nepreciznosti i nedoumice koje su postojale kada je u pitanju prodaja za inostranstvo. Jedna od njih je isticanje cene u stranoj valuti. Vlasnici elektronskih prodavnica koji svoje proizvode prodaju u inostranstvu sada imaju pravo da ističu cene i u devizama.
Zakon još precizira i da prodavac koji robu prodaje elektronskim putem ne mora robu da ima kod sebe i predviđa kako model trgovine u dropshippingu treba da se odvija.
U izradi nacrta zakona učestvovala je radna grupa u čijem sastavu je bila Privredna komora i firme oko nje, Nacionalna alijansa za ekonomski razvoj, kao i neformalna grupa pružaoca usluga informacionog društva koja je okupila neke od najvećih igrača na polju e-commerce-a: KupujemProdajem, Halo oglase, Limundo, Kupindo, Ringier Axel Springer, Infostud…
Osim novog Zakona o trgovini Skupština Srbije je usvojila i izmene Zakona o elektronskoj trgovini. Zakon o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini definiše pretežno ugovore na daljinu, odnosno ugovore preko interneta. U njemu su uglavnom napravljena terminološka usaglašavanja sa novim Zakonom o trgovini.
Izvor: startit.rs